گروهی از دانشمندان قصد دارند ارتباط بین سطح قند خون کودکان و سلامت مغزی آنها در اواسط زندگی را بررسی کنند

12مه 2019 - یک کنسرسیوم از دانشمندان مرکز تحقیقات بیومدیکال  Penningtonدر دانشگاه لوئیزیانا بهمراه محققان دانشگاهTulane و محققان مرکز سرطان Mary Bird Perkins ، قصد دارند به مطالعه ی تاثیر سطح قند خون در اوایل زندگی بر سلامت مغز افراد در میانسالی بپردازند.

این نتایج می تواند منجر به دستورالعمل های جدیدی برای تنظیم قند خون کودکان شود و به یافتن رویکردهایی برای پیشگیری از کاهش شناختی در پیری (شرایطی که برای آن درمان موثر وجود ندارد)، کمک کند.

دکتر اوون کارمایکل، پژوهشگر اصلی و مدیر مرکز تصویربرداری بیومدیکال پنینگتون گفت: مطالعه ی قلب Bogalusa ، یکی از طولانی ترین مطالعات ادامه دار بر روی دو نژاد در یک جامعه ی نیمه روستایی در جنوب آمریکا است. این تنها مطالعه ای است که نتایج ارزیابی وضعیت متابولیکی اعضای جامعه را از اوایل کودکی تا اواسط زندگی جمع آوری می کند. به این مطالعه ارزیابی سلامت مغز و همچنین عملکرد شناختی در میانسالی اضافه خواهد شد.

دکتر کارمایکل و همکارانش از پرتو نگاری مقطعی با گسیل پوزیترون (PET) و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) برای ارزیابی سلامت مغزی شرکت کنندگان در این مطالعه استفاده خواهند کرد.

مرکز درمان سرطان Perkins، علاوه بر یک مرکز درمان سرطان، تخصص منحصر به فردی در تکنولوژی های تصویربرداری دارد که می تواند سلامت مغز را نیز ارزیابی کند. به گفته Jonas Fontenot، دبیر کل، مدیر عامل و رئیس بخش فیزیک در مركز تحقیقات سرطان پركینز و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: تقریبا 200 نفر از شرکت کنندگان در مطالعه ی قلب Bogalusa که برای این بخش از تحقیق داوطلب می شوند، تحت اسكن PET در مركز سرطان پركینز در  Hammondقرار خواهند گرفت.

دکتر Fontenot می گوید: ما از ارائه خدمات پیشرفته ی تصویربرداری برای این تحقیقات مهم هیجان زده هستیم. این یک همکاری عالی است و ما امیدواریم نتایج این مطالعه در آگاهی دادن به متخصصان برای تصمیمات بهداشتی آینده و پیشگیری از بیماری ها تاثیر گذار باشند. به عنوان یک سازمان، ما همچنان به دنبال راه هایی برای پیشبرد پزشکی و کار با موسسات مشابه برای افزایش مراقبت های بهداشتی در لوئیزیانا هستیم.

دکتر Lydia Bazzano، استاد و محقق دانشگاه Tulane، گفت: این اطلاعات تصویربرداری با میزان قند خون افراد شرکت کننده که از سالهای کودکی در مطالعه قلب Bogalusa گردآوری شده است، مرتبط خواهند شد. سپس آزمونهای آمار زیستی برای تعیین وجود رابطه ای بین میزان قند خون داوطلبان در دوران کودکی و نشانگرهای سلامت مغز آنها - از جمله نشانگرهای بیماری آلزایمر – که در میانسالی از طریقPET  و MRI اندازه گیری می گردد، انجام خواهد گرفت.

این مطالعه به طور رسمی تحت عنوان "وضعیت گلایسمیک اوایل زندگی و نشانگرهای عصبی موجود در تصاویر مغزی برای بیماری آلزایمر در میانسالی: مطالعه قلب Bogalusa" معرفی شده است. عنوان مختصر شده ی آن "مطالعه قلب Bogalusa- مغز 2 یا BHSمغز 2 است و انتظار می رود این مطالعه از تاریخ 15 مه شروع به ثبت نام از داوطلبان کند.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20190512/Consortium-aims-to-study-link-between-childhood-blood-sugar-levels-and-mid-life-brain-health.aspx